Підписатися на RSS

/Files/images/обдар2.jpg

Не силуйте душу дитини, уважно придивляйтесь до законів природного розвитку кожної дитини, до її особливостей, прагнень, потреб.

Генії не падають з неба,
вони повинні мати можливість
отримати освіту
й мати умови для розвитку (А.Бебель)

Яких же дітей необхідно називати обдарованими і що таке обдарованість? Нині існує понад 100 (!) визначень обдарованості, при чому серед них немає жодного, яке цілком влаштовувало б хоч якусь частину психологів і педагогів.

У найновішому словнику української мови зазначено що обдарованим (талановитим) є той, хто має великі здібності; дар (талант) – це видатні природні здібності, хист, обдарування.

Ще одне визначення: обдарованість – своєрідне поєднання здібностей (окремих психічних якостей, що обумовлюють можливості людини в тій чи іншій діяльності), єдність, яку вони складають у своїй взаємодії; обдарованість містить у собі здатність до узагальнення, інтелектуальну потенцію, високу креативність та високий рівень мотивації.

Існують різні типи обдарованості. Так, дуже дефіцитна і найменш вивчена лідерська або соціальна обдарованість. Така обдарованість характеризується здатністю розуміти інших людей, будувати з ними конструктивні взаємини, управляти ними. Ще один тип обдарованості – художня. Цей тип обдарованості , як правило, виявляється у високих досягненнях у художній діяльності – музика, танці, живопис, скульптура, сцена. Психомоторна (спортивна) обдарованість виявляється дуже помітно, але в контексті середньої загальноосвітньої школи не являє спеціального інтересу. Учні зі спортивною обдарованістю часто не зовсім добре вчаться. Це пов’язано насамперед із недостачею часу та належного бажання. Якщо в школярів, що захоплюються спортом, створити відповідну мотивацію, тобто настій, то вони, як правила, можуть чудово навчатися.

Пряме відношення до школи мають таких три типи обдарованості : академічна, інтелектуальна і творча (креативна)

Академічна обдарованість являє собою яскраво виражену здатність навчатися. Академічно обдаровані школярі – це завжди генії самого навчання, це блискучі професіонали шкільної праці, чудові майстри швидкого, міцного та якісного засвоєння.

Інтелектуальна обдарованість –це не тільки і навіть не стільки здатність навчатися, скільки вміння думати, аналізувати, зіставляти факти, тобто виконувати складну інтелектуальну роботу. Носії такої обдарованості – розумники та розумниці. Вони іноді блискуче, іноді непогано, іноді чудово з одних предметів і погано з інших – це залежить від їхнього ставлення до предмета й до викладача.

Творча обдарованість (креативна) –це те що, виявляється в нестандартному баченні світу , в нешаблонному мисленні і в тому, що суспільство оцінює над усе. У творчої обдарованості багато різних варіантів: є учні, які виявляють неабиякі творчі можливості буквально в будь – якій діяльності, за яку беруться, але бувають учні, в яких таке нестандартне бачення виявляється досить яскраво лише в одній сфері.

Кожна обдарована (талановита) дитина – індивідуальність і потребує особливого підходу.

Виявити талант мають психологічні служби, а створити умови для виявлення суто педагогічне завдання.

Виявлення обдарованих і талановитих дітей - це тривалий процес. Обдарована дитина сама собі допоможе, якщо вчитель творчий, а навчальний процес цікавий, різнобічний, результативний.

Переможці міських олімпіад серед випускників початкової школи

/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд1.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд2.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд3.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд4.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд5.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд6.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд7.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд8.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд9.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд10.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд11.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд12.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд13.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд14.JPG/Files/images/obdarov_ditina2/Слайд15.JPG


Технологія написання науково-дослідних робіт учнів-членів Малої академії наук України

Рекомендації щодо підготовки науково-дослідницьких робіт МАН

План роботи з обдарованими дітьми Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 імені генерал-полковника Геннадія Воробйова Білоцерківської міської ради Київської області на 2017/2018 навчальний рік

Банк даних обдарованих дітей БЗШ №7 2017/2018 н.р.

картинки школа

Програма роботи з обдарованими дітьми Білоцерківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №7
імені генерал-полковника Геннадія Воробйова
Білоцерківської міської ради Київської області

Пакет документів для роботи з обдарованими учнями

Підготовка виступу до захисту науково-дослідницької роботи

картинки школа

Самовиховання як чинник розвитку особистості школяра

Робота з обдарованими учнями. Список публікацій у періодичних педагогічних виданнях

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей

Кiлькiсть переглядiв: 607

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.